GURPS vs Det nye regelsystem

I GURPS er der en mængde forskellige fordele (advantages), man kan købe til vekslende mængder af point. En god fordel koster mere end en mindre god fordel – og disse fordele kan sammensættes til “pakker”, hvis samlede sum matcher fordelenes pointværdier. En bioroide, som xenocoppen, er derfor en pakke med fordele, der giver øgede kampreflekser, større stamina og hurtighed, et godt udseende og en god stemme.

I DNR er der en enhedspris for alle fordele (teknologier), og fordelene kompenserer for deres vekslende effektivitet ved at have en bred eller en smal applikation, eller ved at koste et antal evneterninger at aktivere. Derfor kan det være svært at omregne en fordelspakke fra GURPS til DNR, da de mange forskellige fordele og deres meget forskellige applikation kan være svær at omregne til en generel DNR fordel. Skal en pakke som xenocoppen matche GURPS-udgaven skal der essentielt købes flere forskellige DNR-fordele.

Det er der ikke nødvendigvis ressourcer til at gøre, når man skaber spilpersonen, men det problem løses ved, at der undervejs købes flere supplerende fordele, typisk når de skal tages i anvendelse. Dvs. at først i det øjeblik, det blive relevant at købe fordelen “Bioteknologi: bioroideudseende – velskabt”, skal der spenderes det nødvendige fremskridt. I GURPS fordrer systemet, at det hele købes på forhånd.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s